tisdag 26 maj 2009

Besök hos läkaren

I fregdags var jag hos husläkaren, efter att jag ringt sjukvårdsupplysningen i torsdags och de sa att jag skulle kontakta husläkaren för att få komma dit på provtagning och undersökning.
Så jag gick dit, hoppfull om att de nu skulle hitta felet till varför jag varit så trött och yr, även om det bara var vätskebrist eller nåt annat simpelt.

Min läkare hittade inget allmänt fel på mig och blodproverna visade bra Hb, snabbsänka och blodsocker, men sköterskan som tog blodproverna lyckades punktera kärlet så jag har ett stort präcktigt "blåmärke".
De trodde att jag kanske hade fått något som satt sig på balanssinnet i ena örat och jag fick behandling mot det. Faktiskt försvann yrseln i lördags, men jag har varit lite trött mest hela helgen.
Vet inte om det bara är så att jag behövde ta igen lite sömn, men det verkar som att det är på väg åt rätt håll i alla fall.

Tur det!

Inga kommentarer: