onsdag 25 mars 2009

Dagis

Igår vikarierade jag på dagis. Inte det som jag jobbat på senaste tiden utan ett nytt ställe med nya barn och anställda. Visserligen var det bara ett inhopp för att en ordinarie var sjuk, men de var nöjda med mitt arbete och chansen finns att jag kan få jobba lite grann där också framöver när de behöver lite extra folk.
Det roligaste är att se hur olika alla barnen är och hur rutinerna skiljer sig från ställe till ställe, det blir aldrig tråkigt med 18 ungar som skriker och hoppar runt och vill leka kull hela tiden :)

För övrigt har jag testat födelsedagspresenten jag fick från Emma. Ett "micro egg" som gör det möjligt att koka ägg i micron. Man bara knäcker ner ett ägg i "micro egg" och kör det i micron i 30-50 sek och får faktiskt ett perfekt kokt ägg beroende på hur hårt man vill ha det. Kul grej :)

1 kommentar:

Mirja sa...

Men kan man ha skal på? Testade du inte om man kan ha skal på? :O Blev det en omelett längst ner? :P

PUSS <3