torsdag 17 september 2009

Nu börjar allvaret!

Först nu märks det verkligen att skolan kommit igång på allvar!
Svårast är nog ändå kemin, matten är helt basic och inget nytt alls, bioteknikkursen verkar bara bli allmänt skoj!
Men den allmänna kemin är lite "småknepig" och det blir lätt fel om man inte aktar sig. Jag har nästan fyllt ett helt kollegieblock med anteckningar på nästan två veckor, redan. Så det blir mycket att hålla koll på, men det ska nog gå bra!

Imorgon är första fredagen på ett tag nu som jaginte har något inplanerat att göra. Ingen middag eller fläng på kåren till sena natten, utan jag tänkte bara sätta mig och titta på en bra film och koppla av lite och plugga kemin på lördag istället.

I tisdags hade vi första laborationen. Vi ska ha tre stycken, om jag minns rätt och det är inte att tala om laborationer som de man hade på gymnasiet! Här är det 8 timmar (!) per laboration och rapporten ska vara inlämnad inom ett par dagar efter labben, rätt och fulländad, så det blir inte till att ligga på latsidan med dom!

Ibland blir jag inte klok på tekniken =/
Har, enligt mig själv, fixat en ny och väl förbättrad bakgrundsbild på mobilen jämfört med de tidigare. Saken är den att jag skulle skicka den till Mirja för att jag tror att hon också skulle tycka om den och sen vill jag vara lite snäll och dela med mig också :P
Men det dumma MMS:et kom tillbaka 3 gånger för att det inte gick att skicka! Så du får påminna mig nästa gång vi ses att du ska få se den! =)

1 kommentar:

Mirja sa...

Ja, exakt. För dig har det ju verkligen löst sig otroligt bra också! Men det var sjukt starkt av dig att våga, tycker jag <3 Jag hade riktigt stora problem med det... Och jag tror också att det är viktigt att man gillar ämnena, om man inte brinner för dom är ju chansen liten att man skulle känna något mer för själva yrket.

Ja, det är sant :) Och förhoppningsvis har vi väl utvecklats lite grann under den här tiden.
Tack söt <3<3

Men har du labb i 8 timmar?! Det är tur att du är duktig på det där i alla fall, jag hade failat direkt ^^ Och det låter toppen med ämnena :)

Hoppas vi kan ses snart! Jag saknar dig. PUSS <3<3