torsdag 6 januari 2011

JVM

Nu är skolan verkligen nära och tentorna gör sig åter påminda. Ska bli skönt när de är klara och jag får inleda VT med en mattekurs istället.
Efter sista tentan, den 14e, ska jag fira med att titta på Handbolls VM. Tyvärr gick det ju inte så bra för Sverige i genrepet mot Tyskland, så guldet kanske är lite svårt att ta. Annat var det ju på "Bengans" tid med "gurkburkar" och Lövet som stod som lagkapten..

Såg något sista matcherna i JVM? Sverige åkte på däng och slutade fyra, men Ryssland spöade Kanada riktigt ordentligt! Kanada gick till periodvila efter två perioder med 3-0 ledning, och fullt grepp om spelet i matchen. När tredje perioden började gissade jag på att Ryssland kanske skulle kunna göra ett mål som mest, sånt ynka tröstmål medans Kanada firar guldet.
Istället gör Ryssland två snabba mål och samtidigt som kvitteringen kommer hamnar Kanada i en total paralyserande chock (!) och tappar allt spel de hade. Som ett brev på posten kommer då och fyran och femman. Tänk att göra 5-0 på Kanada i sista perioden (20 min).
Det är en klassiker i JVM sammanhang hädanefter kan jag lova!

Inga kommentarer: