lördag 4 april 2009

Efter regn kommer solsken...

Usch och fy på mig! Det blir bara sämre och sämre med bloggen tror jag och allt mindre inlägg. Men det är svårt ibland att lyckas få tillgång till datorn med 5 syskon i familjen (varför skulle jag lyckas ha sönder min egen för?)
Ibland hinns det inte med alls eller så finns inte orken.

Igår följde jag med mamma in till stan på eftermiddagen för att storhandla till påsk. Det är fruktansvärt mycket folk i affärerna på just fredagskvällar och vi brukar vanligtvis åka in på lördagmorgnar istället, just för att slippa trängseln och sedan ha reten av dagen över för annat. Men så blev det inte den här gången.
Jag tycker det är ganska mysigt att åka in till stan tidigt när bara mataffärerna är öppna och man kan strosa runt nästan själv bland hyllorna! Efter brukar jag och mamma åka till antingen röda korset eller någon annan favoritaffär tex. chilli, då får vi chansen att umgås ett par timmar och prata lite om allt som händer, även om det är samtidigt som vi handlar.

Igår var jag även in i nya IKEA för första gången och gud så STORT det är, men samtidigt typiskt "IKEAaktigt" Kul sen när man ska inhandla saker till lägenhet :)

Jag måste bara också passa på att kommentera idrotten. Synd att Sverige förlorade finalen mot Kina i curlingen, men silver är bra det också! Sen höll jag på att få en hjärtattack i söndags när det var finalhelg i skidskyttet. Så lika, så nära och SÅ spännande. Att världscupen avgörs på sista stående skyttet är bara för otroligt, jag satt som på nålar 45 minuter! En stor eloge till tyskan Henkel som inte la sig sista varvet för att landslagskollegan Willhelm skulle vinna, den som var bäst var också den som vann!!!
Imorgon ska jag träffa A-K och vi ska titta på film!

Inga kommentarer: