söndag 12 april 2009

Påskhelgen

Nu har det tyvärr gått ett tag sen jag bloggade senast, men det har inte funnits tid och jag har varit uppe i lite tankar kring ansökningen till universitet/högskolan som ska vara klar om ett par dagar. Jag är i princip klar nu, men funderar lite kring prioriteringen.

Igår firades det kombinerad födelsedag/påsk hemma hos oss. Min syster fyller 16 idag egentligen, men vi firade med farmor&farfar, faster, morbror&hans fru samt min kusin, igår för att det passade lite bättre. Vi åt påsklunch och gav oss sedan ut på en härlig promenad i det underbara vårvädret! Vi gick längs travbanan, upp till stuteriet där vi hade våran häst uppstallad, det var varmt, fågelsång och fin natur.

När vi gick förbi en av hagarna stod där två travhästar som Niklas ville klappa på.

De var jättefina!

Jag tog mig genom påsken utan att äta godis alls och faktum är att jag saknar det allt mindre nu när jag varit utan ett tag, men torkade dadlar och tranbär är något jag har cravings för just nu istället! Så jag överlevde i alla fall.

I tisdags var jag tillbaka på jobbet efter några dagars ledighet veckan innan. Det som var riktigt roligt var att barnen kom ihåg míg och blev glada att jag var tillbaka. Det värmer :)

Nej, det var allt från min påskhelg. Nu ska jag titta på mythbusters snart och sedan gå och lägga mig. Godnatt!

Inga kommentarer: