onsdag 24 juni 2009

Snabbhet, skicklighet och massor av hjärta ..

.. Det är så Sveriges U21-landslag bäst kan beskrivas. 3-1 mot Serbien och Sverige är klara för semifinal mot England!
Jag är optimist och tror på att det kommer funka. Sverige tar sig till en helt fantastisk final! Det de har gjort hittills är även det helt otroligt bra, men med det självförtroendet som de spelar med kan allt hända. Det märks klart och tydligt att det är ett ungt landslag som har mycket att lära, speciellt när det handlar om att hålla sig lugn i vissa situationer, de två varningarna var enligt min mening helt onödiga och två bra spelare är avstängda. Men trots att de är lite "gröna" i sammanhanget av vad ett mästerskap innebär så har de något som A-landslaget tydligt saknar: Glädjen i att spela underhållande fotboll!
Det jag blir så himla arg på är att jag själv missade att mästerskapet spelas i Sverige. Tänk om man hade haft biljett till matchen mot Vitryssland!

Den här veckan började jag mitt vikariat på 4 veckor vid kyrkan. Det är jätteskoj och så underbart att vädret äntligen är bättre.
I måndags lyckades jag med bidriften att klämma mig i dörren till containern där åkgräsklipparen står, nu har jag ett finfint blåmärke på underarmen. Men det är väl det som kallas arbetsskada, tillsammans med solbrännan man får :)
Idag har jag varit ledig efter lunch. Jag ska jobba ikväll igen mellan kl 18.30-21:00 då det är sång i kyrkan, så det är skönt att ha ledigt lite nu när det är så varmt också. Igår hade vi möte med de andra kyrkvaktmästarna om hur arbetet ska läggas upp kommande två veckor och sen hade vi lite förmiddagsfika innan alla återvände till arbetet, gott!
Jag trivs verkligen jättebra på mitt sommarjobb, även efter att jag jobbat där varenda sommar sen åk 9. jag har inte haft några riktiga sommarlov på fem år, men att arbeta under sommaren stör mig inte alls, tvärtom skulle jag bli tokig av att ligga och sola i två månader och troligen bränd^^

Imorgon skulle jag egentligen haft ledigt från jobb, men de ringde från förskolan och en personal var hemma sjuk, så jag får jobba imorgon mellan 8-16,30, men på fredag är jag tillbaka vid gräsklipparen och vattenkannorna igen!

Hoppas eran dag varit lika solig och vacker som min!

Inga kommentarer: