måndag 22 februari 2010

En liten vadslagning!

Gud vad dum jag är!
OS har stigit mig åt huvudet, som alltid. Nu är det så här att jag har slagit vad med min pappa om hur vissa saker skulle sluta i OS. Bland annat slog vi vad om 100 kr att de svenska skidskyttedamerna skulle ta minst en medalj i OS. Alltså att jag tror att de kommer göra det och pappa tror att de inte kommer göra det. Lättförtjänta pengar trodde jag, Hah! på 4 lopp har inte sverige en enda liten medalj! och med endast stafetten kvar som potentiellt medaljhopp ser det mörkt ut för min del ^^

När jag som smått började känna av pressen och inse att mina odds är väldigt låga, vad gör jag då, om inte att antyda att "sverige kommer åka ur hockeyturneringen i semin och missa medalj". Varpå min pappa säger: "ska vi slå vad?"
Så nu gäller det att damerna tar medalj i stafetten och att sverige missar medalj i hockeyn om jag inte ska bli 200 kr fattigare! Som om studenter inte är det redan ;P

Övrigt kan jag bara lyfta på hatten när det kommer till sveriges guld (Hellner) och brons (Olsson)i dubbeljakten. En medalj trodde jag var möjligt, men två det är en bragd! Och att Northug missar var det bästa av allt, efter att varit så kaxig och påstått att han varit oslagbar!
Sen borde de dela ut en medalj till loppets prestation och vem är inte mer välförtjänt av den än Anders Södergren!

Ikväll ser jag fram emot curlingen samt stafetterna i sprint! kanske ett guld till ikväll?

Inga kommentarer: