fredag 12 februari 2010

Laddar för OS!

Malin, Karl och jag blev just klara med labbrapporten, eller ja framsidan är kvar, men Karl ville visst fixa nån extraordinär sådan ^^. Men det gick verkligen jättesmidigt! Dryga två timmar resulterade i en sex sidor lång rapport så det måste jag säga är effektiv tid! Nu är det bara tre rapporter kvar, varav en av labbarna som vi gör på måndag!

Nu ska jag istället ladda för fullt för OS! För jag har bestämt mig att följa allt som jag tycker är bra iaf, vissa grenar måste man ju räkna bort helt logiskt iom att större delarna av sändningen går på natten! Men skidskytte, längdskidor, alpint, curling, hockey, snowboard och freestyle är iaf mina måsten, så jag får gå upp mitt i nätterna ibland och sova middag som ett barn på dan! Jag kommer vara ett vrak i skolan, men det är ju bara OS vart fjärde år :)

Sitter och funderar på det här med invigningen, den pågår mellan 03.00-06.00 imorgon bitti, om det är bättre att försöka hålla sig vaken så länge som möjligt eller gå och lägga sig för att sedan gå upp klockan 3? Pest eller kolera?
Titta på reprisen går ju bara inte, grejen är ju att se det IRL ;)

Om jag ska tippa antalet medaljer sverige tar, så tror jag på 4-5 guld och kanske 10-12 medaljer sammanlagt. Men att Jonsson tar 1 eller 2 guld i antingen masstart, distans eller jaktstart (om hon placerat sig bra i sprint dvs, eller t.om tar medalj där) och nåt silver eller brons. ACO tippar jag tar en eller två medaljer, hoppas på guld, men vet inte om skyttet är så stabilt. Curlingdamerna tror jag tar sig till final, liksom tre kronor. Damkronorna har ett, nästan oförskämt, säkert brons med möjlighet till silver. Anja kan skrälla i fartgrenarna. Tror hennes största chans till guld finns i super-G och chans till medalj i störtlopp bakom Vonn. Kalla tar ett guld i 10 km fritt eller i en stafett i antingen sprint eller distans och Jönsson tar guld i sprint med chans på medalj i stafett, beroende på vem han får åka med.
Så tippar jag och antagligen har jag jättefel sen om dryga två veckor när OS är över. Och ja, det kommer BARA handla om OS för mig framöver, så det så ^^

Inga kommentarer: