söndag 28 juni 2009

Sverige tar en bronsmedalj!

Ingen final, tyvärr!
Ett ynka mål från att gå till den Svenska historien. Visst är det snöpligt att snubbla på mållinjen så där, men man får se till det possitiva istället.
Att hämta upp ett 3-0 underläge till 3-3 på 13 minuter mot England är en bragd!
jag måste erkänna att även jag var lite osäker till om Sverige skulle lyckas göra något som helst mål. Ett tag tittade jag faktiskt inte så noga utan ägnade mig åt ett sudoku i en veckotidning istället.

Men när jag hörde kommentatorerna påpeka att Sverige reducerat till 1-3, tändes ett hopp om att matchen kanske kunde bli lite spännande att titta på i alla fall, så jag lämnade mitt halvklara sudoku och ägnade resten av matchen min uppmärksamhet. Och vilken match sen! De tidigare hängande Svenska huvudena bars plötsligt stolt upp och kreativiteten flödade och snygga mål gjordes.
Slutminuterna satt jag som på nålar och mina stackars naglar hade för länge sedan betalat priset för den olidliga spänningen det bjöds på!
Sverige hade allt, jag menar verkligen ALLT spel i förlängningen och borde egentligen ha avgjort där, men de kämpade tappert och Markus Bergs evinnerliga uppmaningar till lagkamraterna om att kämpa vidare gjorde allt i jakten på Englands 3-0 ledning.

Sverige tar en bronsmedalj, det är jag säker på. De har då inte förlorat ett silver eller guld, utan vunnit ett brons som de kan vara stolta över!
jag är i alla fall stolt över att vara Svensk just nu och det kommer fler mästerskap framöver och det känns helt rätt att börja fundera på att ta in några av "gröngölingarna" i A-landslaget redan till nästa mästerskap (dock inte VM 2010, för dit kommer vi inte)

Hurra för det nya landslaget!

1 kommentar:

Mirja sa...

Haha, gullunge <3
Ja, hon är söt som socker! Du får komma och hälsa på nån gång, tycker jag allt :) Saknar dig ju! Min lilla sportfixering <3<3
Pussa