söndag 26 juli 2009

Ett fenomenalt lopp!

Vad finns egentligen att säga!
Sara Sjöström, 15 år och regerande EM-guldmedaljör på 100 m Fjäril, slår till och utklassar världseliten på sim VM i Rom. Först mästerskapsrekord i försöken på 100 m fjäril och sedan världsrekord i semifinalen med sanslösa 56,44. Ett rekord som var 9 år gammalt och som man aldrig trodde skulle slås. Dessutom var hon överlägsen! tvåan var inte ens under 57 sekunder!

Inte nog med det, hon var också med och såg till att Sverige gick till final i lagkappen på 4x100 m fritt. Däremellan passen som hon, själv säger, bara plaskade sig igenom, var hon helt kolugn inför det faktum att hon satt sig i respekt hos varenda en av konkurrenterna till guldet, eller jag tror inte det finns några!
Om hon bara gör om det loppet imorgon med en tid kring 56,50 är medaljen solklar och det med mersmak, om ni förstår vad jag menar ;)
Jag vill inte blåsa upp några förväntningar, men om hon tar guldet imorgon, förbättrar världsrekordet ytterligare några hundradelar och får en segermarginal på halvsekunden skulle i alla fall inte jag bli förvånad, inte efter idag!

Jag vet var jag kommer att vara imorgon kväll!

Inga kommentarer: