måndag 27 juli 2009

Ett bragdguld!

Herregud! Vad finns egentligen att säga.
Sjöström slår mästerskapsrekordet, världsrekordet två gånger om och nu tog hon guldet på 100m fjäril! Inte så jätteöverlägset dock. Med en halvdålig start och en Australiensiska som drog iväg såg det ett tag ut som att det skull bli svårt. Men oj vilken spurt de sista metrarna! och fantastiska 56,06!
Visserligen var Schipper även hon under det tidigare världsrekordet från igår, men om Sjöström hade haft en bättre start hade hon istället blivit första kvinna under 56 sekunder. Det är jag säker på.

Nu anser jag att Sjöström är värdig ett bragdguld! Att vara 15 år och göra det som hon gjort är stort, visst finns det andra svenskar som också gjort bragder och hon får tufft motstånd från bla. Robin Söderling och Helena Jonsson. Tuffare än vad finalen idag blev, men jag anser att hon är en värdig kandidat i alla fall!

Oj så kul det ska bli att fortsätta följa VM i Rom :)

1 kommentar:

Mirja sa...

Sportfjant <3

Visst menar du nu i veckan? Jag kan typ onsdag kväll och torsdag morgon/lunch? Annars kanske veckan efter det, då har jag lite mer tid... Hur fungerar det för dig?
Har du hört nåt om tjejliga eller så btw? Vi borde verkligen fixa nåt för Linda!

Saknar dig. PUSS! <3<3