torsdag 17 december 2009

Biokemiseminariet och en glad sportnörd! :)

Nu är jag äntligen klar med seminariet i biokemin. Måste säga att det var riktigt jobbigt! kanske inte själva seminariet, men förberedelserna inför det.
Jag tror att vi alla blåste upp det alldeles för stort. Det har kallats för "svårighet som en doktorsavhandling" och jag har haft ångest senaste veckan inför det. Det var 6 frågor, som säkert tog 3 timmar var (!) innan man förstod vad de innebar ...
Tillråga på allt hade jag svårt att somna igår, inte förnsen 12 nån gång somnade jag! För att sedan vakna igen vid fyra utan att kunna somna om. Så där gick jag, klockan fyra på morgonen vandrandes som en rastlös vålnad och mitt lägenhetsfönster var det enda i hela kvarteret som lös! Det måste sett kul ut :)
Mina sömnrutiner har varit allt annat än bra sista två veckorna, och jag tror att det skulle vara jätteintressand material för en forskare att använda i en sömnstudie ^^

Men då var det desto roligare när jag kom hem, satte på text-tv och letade fram sportsidorna, där det stod "Jonnson och ACO tog ny dubbel!" Helt ofattbart att dom varit etta och tvåa i samma tävling tre gånger i år! jag vet att mitt lilla "vad" jag berättade om tidigare gällde just den helgen, men jag tror nog att det får till att gälla den här gången också! De har ju trots allt tagit en dubbel varje helg den här säsongen! Så i februari ska jag iväg och tatuera mig! OS-ringarna lagom till vinter-OS i vancouver! Kan det bli bättre? Ja det kan det ...

1 kommentar:

Mirja sa...

Haha, jag trodde väl aldrig att min lilla Cammi skulle gå och bli en sån nattuggla! Men nu har du ju i alla fall en chans att rätta till det, när du får lägga upp tiderna lite mer själv :)

Det är helt underbart! Idag snöar det inte alls utan solen skiner och får snön att glittra. Hoppas det är såhär fint på lördag med, dåä kanske vi kan ta en promenad mellan allt bakande?

Ja, just ja! Skulle ni vara i Sthlm i år? Vad mysigt <3
Stackars, jag förstår att det måste varit jobbigt! Vilken sjukt stor uppgift... Men äsch, julklapparna är ju inte viktiga. Det som spelar roll är ju att man får träffa dig och göra nåt roligt ihop :) Jag längtar!

Pusspuss