tisdag 30 mars 2010

Studiestund

Idag hade vi mendelsk genetik på schemat i skolan. Jag gillar genetik, tycker det är så faschinerande att gener ger uttryck för olika saker och att man kan bära på ett anlag utan att ge uttryck för det!? Det är ett sånt där ämne man kan sitta och diskutera i timmar :)

Imorgon har jag föreläsningar till 12.30 och sen är jag ledig till den 12 april! Eller ja, ledig är man ju aldrig när man pluggar. Suck!
Kanske att jag får svänga förbi Rosendal en stund efter. Det är dags att planera Syv-mässan med Olle och Sabina. Vore bra att få det gjort imorgon redan!

Snart är det dags att anmäla sig til höstens kurser. Tänk att det gått ett år redan! Jag har också ansökt om några lediga platser för jobb under sommaren. Förhoppningsvis kan man få jobba en 8 veckor eller nåt sånt. Ifall att sommaren skulle sluta med värsta tänkbara, att jag skulle stå helt/delvis utan jobb, så har jag funderat på att söka en eller två sommarkurser på UU. Har lite funderingar på att läsa makten över naturen (7,5hp), kritiskt tänkande och argumentation (7,5hp) eller nån distanskurs i höst.
Förhoppningsvis finns det något som passar in i min utbildning och det jag vill jobba med i framtiden, så jag kan bredda mig lite. Eler läsa något bara för att det är kul! Tänka sig att det finns en kurs på 7,5 hp som heter: Geografi och sport :)

Inga kommentarer: