fredag 4 juni 2010

SOMMARLOV!!

Nu äntligen är det över för detta år! Inte för att jag på något sätt ledsnat på utbildningen, nej! Men krafterna och motivationen blir ju inte större efter ett läsår av tentor och labbrapporter :) Ett långt sommaruppehåll tror jag bara är bra för motivationen till höst och vad jag förmodar är det verkligen behövligt. Till hösten startar vi med naturproduktkemi och jag har bara hört negativt om det, att den är jättetuff och man verkligen måste hänga med från början! Jonas i min klass sa att vi med största sannolikhet kommer ha organkemi boken från organkemikursen som huvudsakliga litteratur, det är ju jättebra! Då kan man ta fram den och läsa på lite extra under regniga dagar och förhoppningsvis komma lite förberedd till kursen :) Så på stranden i sommar blir det "organic chemestry- a short introduction" istället för senaste Camilla Läckberg för mig ;)

Denna, första dagen, tänkte jag tillbringa ute i solen tills dess att det blir för kallt och sedan med en bra film och kanske lite glass?!

Trevlig Sommar på er alla!

Inga kommentarer: