måndag 24 maj 2010

Slutspurten ...

Nu märks det att slutspurten på läsåret närmar sig. Jag sitter precis och kämpar ihop den sista labbrapporten, som ironiskt nog verkar bli den svåraste, samt laddar för 2 tentor den 1 och 4 juni.
Sen blir det sommar på allvar!! En "sportsommar" och visst kommer jag titta på fotbolls VM även om Sverige inte är med. Det blir bra fotboll då.
Jag drömde häromnatten att jag var på plats i Sydafrika, i VM:s centrala fotbollshetta och fick uppleva all den dramatiken på plats. Ni må tro att jag blev arg när alarmet satte igång att ringa och min ultimata fotbollsdröm sprack likt en ballong. Fanns det ett överflöd av pengar skulle jag lämna Sverige och tillbringa en månad i Sydafrika :)

Min sommar blir lite mera verklighetstrogen än så, dock inte till det sämre för det. Lite småresor i Sverige, följa fotbolls VM, Linda kommer hem, fira midsommar, se friidrotts EM, umgås med kompisar, åka till Lule, se sim EM och åka till Skåne-Malmö tror jag.
Jag ska ge tågluffen ett ansikte i sommar och låtsas att jag gör det för att vara miljövän och inte för att jag är flygrädd!

Men sportsommar, det blir det, enligt tv4 iaf.

11 juni- 11 juli: Fotbolls VM i Sydafrika
27 juli- 1 augusti: friidrotts EM i Barcelona
9 augusti- 15 augusti: sim EM i Budapest

Längtar ^^

Inga kommentarer: