söndag 13 september 2009

Småttingmiddagen vart lyckad!

Igår var det sista middagen för nolleperioden, den sk småttingmiddagen.
Jag tror att själva grejen var att härskarna och faddrarna skulle få möjligheten att driva lite extra med oss småttingar innan vi blir Ultunesaere på riktigt!

Ifredags vann min klass, tillsammans med mat&hälsa, SLU:s årliga kälkrace och jag måste säga att vi var heeelt utan konkurans. Vi var bäst helt enkelt!!

Men under själva middagen, som vara från typ 19.00 -24.00, fick alla småttingar diverse uppdrag de skulle utföra och med en hel del alkohol och skrikande härskare började man som smått ana att hela grejen skulle spåra ur helt! Vilket det också gjorde, senare på kvällen...

Enligt Generalen hade vi småttingar inte uppfört oss som vi skulle och alla småttingar skulle kastas i Fyrisån, som straff. Vi trodde att hela grejen bara var en bluff och att de skulle skrämma oss genom att hälla lite vatten på oss eller nåt, men efter att blivit tillsagda att ta på oss oömma kläder, ombyte och blivit märkta med grön tejp (ok för att doppas i ån!) och diverse stämplar och glitter på armar och ansikte, tyckte härskarna att det var dags att lämna oss åt Jyns öde!!
Efter hand blev vi ledda ut i mörkret, självklart med förbundna ögon för att inte avslöja vart vi skulle, men visst var det ner till Fyris vi skulle!

Vi fick stå och vänta ett tag, men varken jag eller någon annan hörde något plask från ån, så kaxiga som vi var trodde vi bara att de skulle leda ut oss på bryggan för att sedan skona oss om vi bad tillräckligt mycket.
När jag knöböjde inför regeringen och fick frågan "dom eller dopp?" svarade jag naturligtvis, dum som jag var, dopp och jag fick vackert finnas i att ledas ut på bryggan av en äldre student och jag insåg mer och mer att det snog skulle bli ett dopp iaf :) jag bad om nåd och försökte bortförklara mig och tog spjärn mot bryggan när han försökte knuffa i mig. Vid det laget vísste jag att jag skulle i på ett eller annat sätt!
det slutade med att ytterligare en äldre student fick bända loss händerna och tillsammans hävade de i mig i sjön!! Jag blev allvarligt ikastad i Fyris ^^
Efter att ha simmat iland, vilket inte var alltför lätt i jeans, fick alla kårnål och kram av kårchefen oskar, innan vi fick bege oss till den efterlängtade bastun och sedan fest på kåren.

Man satt och frös ett tag, men inne på kåren var det så fullt med folk och efter att man dansat ett tag fick man tillbaka värmen! Någon, halvfull, person lyckades spilla ur sin rom och cola på mig så jag vart blöt igen! :D
Men iaf så stannade de flesta i min klass kvar och dansade och umgicks med övriga ikastade studenter, tills kåren stängde vid 04.00 på morgonen. Några skulle på efterfest man jag begav mig snällt hemmåt istället, själv, för att försöka sova lite.

Hela dagen vart mycket lyckad, bortsett från att jag, någonstans på Ultunas ägor, lyckades tappa bort mina byxor =/
Dom jag badade i alltså!
jag får väl leta efter dom imorgon, eller sätta upp en efterlysning =)

Kram på er alla<3

Inga kommentarer: