söndag 16 augusti 2009

Friidrotts-VM Berlin

Äntligen!! Friidrotts VM har kommit för att stanna! I alla fall en dryg vecka.
Oj vad kul det kommer bli :)
Vissa saker ser jag självklart fram emot lite extra ^^

1. 100 metersfinalen med Bolt, och Powel och Gay som lurar i vassen. Halleluja!
2. Att någon av Svenskarna överraskar och är med och kämpar om en medalj!
3. Att det INTE blir några som fastnar i dopingkontroller, förutsatt att de inte är dopade såklart! Det är på tiden att det blir ett VM utan massa skandaler, med vuxna människor som blir så segerstinna att de proppar sig fulla med allt mellan himmel och jord!!

Men ikväll 21.35 sitter jag framför tv:n och är med om ett historiskt lopp i detta VM!
Och om jag ska försöka mig på att gissa vem som vinner borde det självklara valet bli Bolt, men jag tror att Powel blir den största utmanaren! hans kvartsfinal visade att det fanns mer att ge, inte hur mycket, men definitivt tillräckligt för att matcha Bolt i alla fall de första 70-75 meterna. Powel har heller inte lika stor press på sig som Bolt och Gay, så jag skulle nog våga sätta en liten slant på honom trots allt.
Tänk om Powel t.om knäcker Bolt, vilken uppståndelse och vilket lördagsgodis att se fram emot på en söndag!!

Inga kommentarer: