lördag 8 maj 2010

Tentorna för cellbiologi 10 hp och immunologi 5 hp är nu rättade och klara. Ungefär som jag förväntade mig också. Att det skulle bli en 3 i cellbiologin hade jag räknat med, men var ändå bara ett få antal poäng från en 4 så det svider lite ändå! Immunologin hade jag nästan däremot räknat med en 4, så blev lite besviken när jag bara fick en 3, en stark 3 men det räknas iaf bara som en 3 och om det är nära ett högre betyg eller inte visar sig i vilket fall som helst inte på slutbetyget. Men jag är nöjd med helheten iaf, även om resultaten blev det omvända mot vad jag trott...

Nu är det ca 1 månad kvar tills sluttentorna i båda genetikkurserna och det är lite svårt att få grepp om att det första året redan är slut! Nu är det bara 2 kvar och sedan antingen 1 år på journalistikutbildningen för vetenskap eller ett 2 års masterprogram. Spännande och se vartåt detta bär :)

På fredag blir det dock en liten utgång med folket. Trevligt med ett avbrott från skolan och det passar perfekt in efter de dagar vi haft extra mycket att göra. Jag ska sätta mig ner o planera lite vad sommaren ska innehåll också. Lite jobb tror jag det blir, men denna sommar tänker jag inte jobba ihjäl mig utan göra lite roliga saker istället!

Inga kommentarer: