lördag 1 maj 2010

Valborg!


Valborg är över för denna gång! Trevligt måste jag säga och Uppsala badade i vackert väder! (under omständigheterna, hörde att det var värre på många andra ställen)
Dagen inleddes med att titta på forsränningen, urkul! Så nästa år ska jag nog smyga med en anmälan till det :P
Sen blev det till att fördriva tiden lite på stan, i väntan på Tessi, innan vi barrikaderade oss i stadsparken med sallad, jordgubbar och annat mumsigt.

Det var planerat att vi lite senare på dagen skulle ut till släkten på "landet" för att grilla, mest för att undvika stan timmarna närmast midnatt, men då ringer Nils och meddelar att han, med kompisar, hittat till V-dala och att det är ett mycket bra tillfälle till fest och att jag borde anlända dit på 2 röda sekunder. Tänk att Stockholmare, som är nybörjare på Uppsala, ändå har en tendens att alltid lyckas ramla in på nationerna på valborg! ;)

Nåväl, hittar iaf ut till släktgrillfesten senare och den avslutas bra med grillning och lite öl. Tänker att jag ska ringa folket inne i stan för att meddela att jag åker direkt hem sen, inser att batteriet i mobilen befinner sig på en nivå, lika låg som mitt IQ just då. För jag lyckas slå en signal innan den dör och i förskräckelsen tappar telefonen, som nästan går i två delar upptill. Lycka^^
Hinner precis hem och koppla mobilen till laddaren, för att upptäcka att jag har fyra missade samtal på ungefär 15 minuter. Antagligen trott att jag försvunnit spårlöst eller något när man slår en signal och sedan inget mer.
Jag skickar ett meddelande om att jag är hemma nu iaf och att det var batteriet som dog tidigare, funderar starkt på att gå och lägga mig och sova ett dygn, då jag tror att jag dragit på mig en sjujäkla förkylning mitt i allt, när Nils pånytt ringer och frågar "var är du?" Jag säger bara det: Stockholmare ^^ Inga andra kan undgå att märka att man varit frånvarande flera timmar, för att sedan smsa att man är hemma bara för att de ringer och undrar vart man tagit vägen mitt i natten. Jag lägger all skuld på ölen, all!

Nästa år ska det bli en äkta student-valborg. Med champagnefrukost, forsränning, sillunch, mösspåtagning, champagnegalopp och sedan nationerna på kvällen, så iår var det kanske ett litet smakprov på vad som komma skall! Men nästa år, då ska vi vara med allihopa :P hela tjej-ligan!

Vad har ni gjort på valborg tjejer?

Inga kommentarer: